Trabalho doméstico

This list contains 39 titles

As invisíveis : histórias sobre o trabalho de limpeza / Rita Pereira CarvalhoPublication: Lisboa : Fundação Francisco Manuel dos Santos, 2022Description: 85 + 9 p.Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/10569] (1).
As mulheres do meu país / Maria Lamas ; coord. José António FloresPublication: Lisboa : Caminho, 2002Description: 540 pAvailability:
Contrato de serviço doméstico (anotado) : Decreto-Lei nº 508/80 de 21 de Outubro / Carlos AlegrePublication: Coimbra : Liv. Almedina, 1981Description: 52 p.Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/479] (1).
Contrato de trabalho : notas práticas / Abílio NetoPublication: Lisboa : Livraria Petrony, 1972Description: 239 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/6] (1).
Controlo de género : quando as reuniões são lideradas por homens ou por mulheres / Carminda SilvestrePublication: Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[S/463] (1).
Curso de formação e preparaçãoPublication: Lisboa : Sind. Serviço Doméstico, 1979Description: 92 p : il.Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/1524] (1).
Desenvolvimento sustentável e responsabilidade empresarial / Maria João Nicolau Santos...[et al.]Publication: Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[S/463] (1).
El debate inconcluso sobre el trabajo no remunerado / Lourdes BeneríaPublication: Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[OIT/10] (1).
El trabajo de las mujeres / Instituto de la Mujer ; Ministério de CulturaPublication: Madrid : Instituto de la Mujer, 1987Description: 86 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/5236] (1).
El trabajo de las mujeres como, donde e porquê?Publication: Madrid : Secretariado de la mujer de CC.OO, 1983Description: 231 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/2010] (1).
Employment in household services / Alessandra Cancedda ; European Foundation for the Improvement of Living and Working ConditionsPublication: Luxembourg : Office for Official Publications of the European Communities, 2001Description: X, 120 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/9647] (1).
Emprego em serviços familiares / Maria das Dores GuerreiroPublication: Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[S/463] (1).
Emprego, família e actividades comunitárias : uma relação mais equilibrada para mulheres e homens : relatório sobre Portugal / coord. Maria das Dores Guerreiro ; Vanda Lourenço...[et al.]Publication: Lisboa : CIES.ISCTE, 1999Description: VIII, 153 p.Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/9419] (1).
Estudos sobre temas de direito de trabalho / João Acácio LourençoPublication: Lisboa : Perspectivas e realidades, 1979Description: 10877 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/403] (1).
Evolução da situação das mulheres portuguesas / Movimento Democrático de Mulheres - MDMPublication: Lisboa : MDM, 1977Description: 28 pAvailability:
Feminino - Masculino : factos e imagens / Isabel Romão ; Fernando BaginhaPublication: Lisboa : Comissão da Condição Feminina, [s.d.]Description: 140 p.Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/303] (1).
Forum Regional "Labour Inspection and the Domestic Work Sector" / OITPublication: Genéve : OIT, 2010- Description: BrochuraAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[OIT/15] (1).
Género e trabalho não pago : os tempos das mulheres e os tempos dos homens / Heloísa PeristaPublication: Availability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[S/35] (1).
Guia de legislação e recursos sobre trabalho infantil / Ministério do Trabalho e da Solidariedade ; PEETI - Plano para Eliminação da Exploração do Trabalho Infantil ; coord. Maria Josefina LeitãoPublication: Lisboa : MTS.PEETI, 1999Description: 223 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[L/9286] (1).
Halte au travail forcé / BIT - Bureau International du TravailPublication: Genève : BIT, 2001Description: 134 pAvailability: Items available for loan: Centro de Documentação da CGTP-IN[OIT/16-ZH] (1).
 <<  <  1  2    >>